Bilde av en som legger fliser. Foto: Canva

Flisekompaniet

Med Proxima kom Flisekompaniet raskt til testfasen i sitt netthandelsprosjekt, hvor formålet var å automatisere ordrehåndteringen fra nettbutikken.


Flisekompaniet er Norges største forhandler av keramiske fliser, og har utsalgssteder i hele Norge. Deres overordnede mål er å være kundenes naturlige førstevalg. Både på butikk og på nett. Kundeopplevelsen skal alltid være god service, flinke medarbeider og produkter som står til kundenes forventninger. Som kunde skal du alltid bli sett og hørt. 

Utfordringen

Tidligere nettbutikk hadde ingen automatikk i håndtering av ordre fra nettbutikk til ordresystem. Noe som innebar mye manuelt arbeid for å få ordrene fra nettbutikken inn i ERP-systemet. Oppdraget med ny nettbutikk gikk derfor på å automatisere ordreinngangen på nett, i tillegg til å optimalisere kjøpsløpet.

Leveransen

I dette prosjektet leverte Epinova i samarbeid med to av våre søsterselskaper i NOVA, Rocket og Northern Beat, UX, SEO og utvikling av Optimizely-delen av nettbutikken.

Løsningen

Nettbutikken er bygget på Proxima, og er koblet til tjenesteplattformen til Dahl Optimera Norge. Tjenesteplatformen består av tjenester for betaling, frakt, ordrehåndtering, authentisering via OKTA, lagerstatus, priser mm. For produktberikelsesystem benyttes Bluestone PIM. Nettbutikken har som formål å gjøre det enkelt for kundene å handle fliser og VVS-produkter, så prosjektet hadde ekstra fokus på en enkel utsjekksprosess. Nettbutikken tilbyr Klarna og Vipps til betaling, samt Verifone for kortbetaling. Postnord benyttes til frakt.

Nettbutikken er laget på Optimizely .net 7 og nyeste commerceversjon.

Med Proxima får Flisekompaniet

  • Mindre manuelle prosesser
  • Standardisering av mikrotjenester
  • Mindre forretningslogikk i netthandel

Flisekompaniet er heleid av Optimera AS og en del av Dahl Optimera Norge.

Bli kjent med Proxima

Solid rammeverk i bunnen, fleksible moduler, tjenesteplattform og designsystem

Dette er Proxima