Bakgrunn

Epinova lanserte ny hjemmeside på EPiServer CMS6 23. mars 2010. 50 dager før lanseringen startet vi med daglige blogg innlegg om hvordan vi gjennomførte prosjektet:

  • markedsstrategi for internett, brukskvalitet og innhold for web
  • hjemmesiden i forhold til andre kommunikasjonskanaler og sosiale medier
  • teknisk implementering i publiseringsløsningen EPiServer

 

Trinn 3: Spør egne ansatte og kunder

Vi er en liten og sammensveiset gjeng som lever av å lage hjemmesider. Skulle bare mangle at det ikke var mange ideer, sterke meninger og heftige diskusjoner om temaet “nytt nettsted”. Men prosjektteamet har fått absolutt mandat til å velge og vrake mellom alle innspillene.

Vi anbefaler våre egne kunder å samle informasjon, råd og innspill fra kunder og andre gjester på en systematisk måte. Dette for å supplere den informasjonen som kan leses ut av web statistikken. Verktøy til dette kan være:

  • spørreundersøkelser
  • diskusjoner på sosiale medier (Facebook, LinkedIn, etc.)
  • intervju med fokusgruppe
  • avstemninger
  • m.m.

Selv prioriterte vi ikke å gjøre dette systematisk denne gang, men har spurt enkelte kunder direkte om tips.

Les mer om