Økt salg gjennom bedre brukeropplevelse

Total make-over av strukturen og beinhard prioritering av brukeroppgaver ga kvantesprang i brukeropplevelse.
Kunde: BI Handelshøyskolen www.bi.no Lansert: 01.01.2014

Utfordringen

Samarbeidet vårt med BI strekker seg tilbake til 2012. Analyser av det daværende designet, kombinert med høyere krav fra brukerne, gjorde det nødvendig å foreta noen grep. Det ble hentet inn ny designleverandør, som vi samarbeidet med om hovedmålene:

  1. Øke salget av kurs og studier
  2. Gjøre det viktigste innholdet lettere tilgjengelig
  3. Sidene må fungere på mobiltelefon og nettbrett

Gjennomføringen

Responsivt design

Det nye designet er selvsagt responsivt, slik at det fungerer like godt på store skjermer som på mobiltelefoner og nettbrett.

Struktur og prioritering

Vi endret hele strukturen på nettstedet, og med utgangspunkt i brukeranalyse og forretningsmål foretok vi en mye tydeligere prioritering av de viktigste brukeroppgavene. Hedersplassen på forsiden ga vi selvsagt til presentasjon av kurs og studier. Vi gjorde inngangene til de andre seksjonene på nettstedet tydeligere, nyheter ble tonet ned, mens de faglige profilene og aktivitetene ved skolen ble fremhevet.

Treffsikker

For å finne frem på tvers av studier og tilbud, brukes søkemotoren EPiServer Find. Integrasjonen gir kraftige funksjoner som autofullfør, synonymer og fasetterte søkeresultater.

Resultatet

  • Besøkende er innom 40% mer innhold enn tidligere
  • Antall klikk for å finne frem er redusert med 30%
  • Besøkende bruker mer lesetid på nettstedet

 

Vi gjennomførte en stor ombygging av nettsidene våre på kort tid, der vi la vekt på tilgjengelighet og oversiktlighet for å øke brukeropplevelsen. Epinova har vært en god og konstruktiv samarbeidspartner, og vi er svært fornøyd med det de har levert.
Janne Log, kommunikasjonsdirektør ved BI

Kort og godt

  • Nettsted: www.bi.no
  • Kunde: BI Handelshøyskolen
  • Lansert: 2014
  • Plattform: EPiServer CMS

Samarbeidspartnere: