Prioritert nettsted gjør det lett å gi støtte der den trengs

De nye nettsidene til Kirkens Nødhjelp ble utviklet med smalt budsjett, og gjør det enkelt å gi pengestøtte til arbeidet deres.
Kunde: Kirkens Nødhjelp www.kirkensnodhjelp.no Lansert: 2014

Utfordringen

Kirkens Nødhjelp ble tildelt TV-aksjonen i 2014. Det medførte behov for en ny nettløsning, som i enda større grad enn tidligere prioriterte det viktigste; å gjøre det enkelt å gi pengestøtte.

Gjennomføringen

Nettsidene til Kirkens Nødhjelp er bygget rundt funksjonaliteten for å gi pengestøtte. Publikum kan raskt og enkelt gi en engangsgave, eller registrere seg som faste givere med et månedlig beløp.

Integrasjoner med CRM og betalingsløsning

EPiServer CMS er integrert med CRM-systemet Winorg, der giverne håndteres etter at de har registrert seg. Vi har også laget integrasjon mot Netaxept, for kortbetaling av engangsgaver.

Holdt kostnadene nede

I likhet med de fleste andre humanitære organisasjoner, hadde Kirkens Nødhjelp et relativt stramt budsjett til utvikling av nettstedet. Sammen foretok vi derfor harde prioriteringer av hva som var viktigst, og bygget en kostnadseffektiv løsning som ga dem mest mulig valuta for pengene.

Mobiltilpasset

Nettstedet er selvsagt laget responsivt, slik at man kan gi støtte kjapt og enkelt både fra store og små skjermer. 

Hjemmesiden er vår viktigste kommunikasjonskanal for vår kamp og mobilisering for en rettferdig verden. Epinova har fulgt oss trofast med videreutvikling siden første lansering på EPiServer i 2008. Med solid kompetanse forstår de våre behov og er alltid konstruktive og løsningsorienterte.
Henriette Bjerke, kommunikasjonsrådgiver i Kirkens Nødhjelp

Kort og godt

Samarbeidspartnere: