Oppgavestyrt og prioritert nettsted

LHL sitt nye nettsted er knallhardt prioritert rundt de viktigste brukeroppgavene, for å gi pasienter og pårørende et bedre tilbud.
Kunde: LHL www.lhl.no Lansert: 2014

Utfordringen

Målgruppen til Landsforeningen for hjerte- og lungesyke (LHL) ønsket nye nettsider som i større grad satte pasienter og pårørende - over 800 000 i Norge - i sentrum. Virkemidler:

  1. Tydelig prioritering av innholdet
  2. Fokus på de viktigste brukeroppgavene

Gjennomføringen

Nettsidene har hovedfokus på å løse den viktigste brukeroppgaven, som er å finne informasjon om sykdom. Design, informasjonstruktur og navigasjon ble utviklet for å imøtekomme dette behovet.

Gi støtte, betal med kort

Funksjonen for å gi pengestøtte er også gitt en sentral plass. Her lagde vi en integrasjon med Netaxept for at giveren skal kunne betale med kort.

Presentasjon av lokallag

LHL har rundt 270 lokallag rundt omkring i landet. Hvert lag har sine egne sider som blant annet viser kontaktpersoner og aktiviteter. For å vise aktivitetene utviklet vi vi en integrasjon med Columbus CRM.

Spørsmål og svar

Vi utviklet en “Spør eksperten”-tjeneste, der brukeren kan sende inn spørsmål og få svaret på nettsiden noen dager etter.

Det nye nettstedet gjør viktig informasjon lett tilgjengelig for hjerte- og lungesyke og deres pårørende.
Eirik Harstad, LHL

Kort og godt

  • Nettsted: www.lhl.no
  • Kunde: Landsforeningen for hjerte- og lungesyke
  • Lansert: 2014
  • Plattform: EPiServer CMS

Samarbeidspartnere: