Frokostseminar 13.okt - Helsesjekk for nettstedet
Har du tatt pulsen på nettstedet ditt i det siste? Vi viser deg hvordan du kan måle ytelse, unngå nedetid, og forbedre brukeropplevelsen.
Velkommen til frokostseminar!
Når: Torsdag 13.okt 2016, kl 08.30 - 11.00
Hvor: Epinova, Arbeidersamfunnets Plass 1, Oslo
Passer for: Webansvarlige, redaktører, IT-drift
Arrangementet er gratis, men det er begrenset antall plasser!
Som alltid byr vi på hjemmelaget frokost og kaffe/drikke.
Ta pulsen på nettstedet!
Uansett hvor lenge nettstedet ditt har vært på lufta, trenger det en helsesjekk med jevne mellomrom.
Alle studier tilsier at nettsteder som bruker lang tid på å laste, mister besøkende. Et nettsted som kneler under perioder med mye trafikk, kan miste oppmerksomheten for godt.
Tar du sjansen på å leve i uvisshet? Med ganske enkle grep kan du faktisk få oversikt, og gjøre nødvendige mot-tiltak - uten å være hverken utvikler eller nettverksekspert.
08.30-09.15 - Velkommen til frokost!
Frokostbuffet og småprat. Innledning ved Geir Allan Hove (Epinova).
09.15-09.45 - Verdien av å måle ytelse (Apica)
Testspesialistene fra Apica har lang erfaring med å sørge for at nettsteder holder seg online - også i perioder med stort "trøkk". Med smart bruk av måling er man bedre forberedt.
De vil blant annet gi deg svar på:
- Er det så viktig med ytelse, egentlig?
- Hva har du å vinne på å teste nettstedet?
- Hva er best – skippertak eller langsiktig strategi?
- Hvordan kan du ta konkrete grep utfra testingen?
- Hvilke verktøy finnes for å hjelpe deg i gang?
09.45-10.00 - Pause og påfyll av kaffe
10.00-10.30 - Tipsene som gir deg bedre ytelse i Episerver
Det finnes en haug med teknologi, teknikker og triks som avgjør om nettstedet blir en blodtrimmet motor, eller seig som motorolje. Arild Henrichsen (Epinova) snakker om gode forhåndsregler - og tabbene du bør unngå.
Noe av det du får høre om:
- Er ikke ytelse bare noe greier som IT-avdelingen fikser, da?
- Behøver vi egentlig stresse med ytelse nå som vi har SKYEN?
- Hva skjer med ytelsen når markedsavdelingen går bananas med Analytics og tag-scripts?
- Hvordan måler du brukeropplevelse med enkle verktøy?
- Hvilke gode redaktørvaner hjelper på ytelsen?