• Publisert
  • 1 min

Frokostseminar 13.okt - Helsesjekk for nettstedet

Har du tatt pulsen på nettstedet ditt i det siste? Vi viser deg hvordan du kan måle ytelse, unngå nedetid, og forbedre brukeropplevelsen.

Frokostseminar: Helsesjekk for nettstedet ditt

Velkommen til frokostseminar!

Når: Torsdag 13.okt 2016,  kl 08.30 - 11.00
Hvor: Epinova, Arbeidersamfunnets Plass 1, Oslo
Passer for: Webansvarlige, redaktører, IT-drift

Arrangementet er gratis, men det er begrenset antall plasser! 
Som alltid byr vi på hjemmelaget frokost og kaffe/drikke.

Ta pulsen på nettstedet!

Uansett hvor lenge nettstedet ditt har vært på lufta, trenger det en helsesjekk med jevne mellomrom.

Alle studier tilsier at nettsteder som bruker lang tid på å laste, mister besøkende. Et nettsted som kneler under perioder med mye trafikk, kan miste oppmerksomheten for godt. 

Tar du sjansen på å leve i uvisshet? Med ganske enkle grep kan du faktisk få oversikt, og gjøre nødvendige mot-tiltak - uten å være hverken utvikler eller nettverksekspert.


08.30-09.15 - Velkommen til frokost!

Frokostbuffet og småprat. Innledning ved Geir Allan Hove (Epinova).


09.15-09.45 - Verdien av å måle ytelse (Apica)


Apica Web PerformanceTestspesialistene fra Apica har lang erfaring med å sørge for at nettsteder holder seg online - også i perioder med stort "trøkk". Med smart bruk av måling er man bedre forberedt.

De vil blant annet gi deg svar på:  

  • Er det så viktig med ytelse, egentlig?
  • Hva har du å vinne på å teste nettstedet?
  • Hva er best – skippertak eller langsiktig strategi?
  • Hvordan kan du ta konkrete grep utfra testingen?
  • Hvilke verktøy finnes for å hjelpe deg i gang?


09.45-10.00 - Pause og påfyll av kaffe

10.00-10.30 - Tipsene som gir deg bedre ytelse i Episerver


Arild Henrichsen, EpinovaDet finnes en haug med teknologi, teknikker og triks som avgjør om nettstedet blir en blodtrimmet motor, eller seig som motorolje. Arild Henrichsen (Epinova) snakker om gode forhåndsregler - og tabbene du bør unngå.

Noe av det du får høre om: 

  • Er ikke ytelse bare noe greier som IT-avdelingen fikser, da?
  • Behøver vi egentlig stresse med ytelse nå som vi har SKYEN?
  • Hva skjer med ytelsen når markedsavdelingen går bananas med Analytics og tag-scripts? 
  • Hvordan måler du brukeropplevelse med enkle verktøy?
  • Hvilke gode redaktørvaner hjelper på ytelsen?

 

Påmelding

Frokostseminar 13. oktober 2016