Bakgrunn

Epinova lanserte ny hjemmeside på EPiServer CMS6 23. mars 2010. 50 dager før lanseringen startet vi med daglige blogg innlegg om hvordan vi gjennomførte prosjektet:

  • markedsstrategi for internett, brukskvalitet og innhold for web
  • hjemmesiden i forhold til andre kommunikasjonskanaler og sosiale medier
  • teknisk implementering i publiseringsløsningen EPiServer

 

Trinn 1: Identifisere målgruppene

Siden Epinova ble startet i mai 2007 har vi hatt et enkelt nettsted på samme adresse. I år vil vi bytte det ut.

Hvorfor?

  • ta et skippertak på innhold, det gamle er enten utdatert, overflødig eller trivielt – og mye som mangler
  • det er i for liten grad en skryteweb, heller en rødmeweb…
  • siden CMS er vårt fokus vil vi legge gamle versjoner bak oss (fra EPiServer 4 til CMS6)
  • svak bloggfunksjonalitet fjerner litt av movitasjonen til å skrive blogg for den enkelte ansatte
  • vi har frisket opp vår visuelle profil litt og trenger å få nettsidene i samme drakt

Hva?

Som et lite firma har vi ikke tid eller råd til mange markedsaktiviter. Vår hjemmeside er den primære kommunikasjonskanalen:

På vår nye hjemmeside skal vi svare på våre kunders søken etter flink og erfaren leverandør av publiseringsløsning.

Hvordan?

Våre gjester skal oppleve at vi forstår deres behov. De skal se at vi har løst dem gang på gang tidligere. De skal bli trygge nok til at de tar kontakt for videre dialog.

For hvem?

I all kommunikasjon gjelder at du må tilpasse budskap og fremføring til dem du snakker med. På web kan vi ikke nå alle på en gang. Vi må fokusere og prioritere. Hos oss ble det opplagt:

  1. Nye kunder
  2. Eksisterende kunder
  3. Nye ansatte

Den viktigste gruppen får nesten alt fokus. Det er for nye kunder vi lager de nye nettsidene. Vi ser dem for oss i alt vi gjør. Vi er overbevist om at: Blir bare de begeistret, blir alle andre gjester på vår hjemmeside det også.

Les mer om