Bakgrunn

Epinova lanserte ny hjemmeside på EPiServer CMS6 23. mars 2010. 50 dager før lanseringen startet vi med daglige blogg innlegg om hvordan vi gjennomførte prosjektet:

  • markedsstrategi for internett, brukskvalitet og innhold for web
  • hjemmesiden i forhold til andre kommunikasjonskanaler og sosiale medier
  • teknisk implementering i publiseringsløsningen EPiServer

 

Trinn 43: Installere verktøyet EPiServer Marketing Arena

EPiServer har pakket sammen 4 tilleggsprodukter til selve publiseringsløsningen under betegnelsen EPiServer Marketing Arena. Dette er verktøy for markedsførere:

  • Måle og teste kampanjer mot gitte mål – CMO
  • Optimalisere innhold for søkemotorer – SEO
  • Finne ”kunder” på ditt nettsted – B2B Prospect
  • Tilpass nettstedet etter den besøkendes profil – B2B Adapt

EPiServer CMO

Et oversiktelig dashbord viser i sann tid hvordan kampanjene fungerer:

  • Følg Key Performance Indicators (KPI) på alt fra klikk og sidevisninger til nedlastinger og fullførte skjemaer
  • Følg konverteringsratene mellom forhåndsdefinerte websider for bedre forståelse av bruksmønster
  • Generer detaljerte rapporter over statistikk og test data

Med spitt testing (A/B) kan landingssider optimaleres for best mulige konverteringsrater.

EPiServer SEO

Analyser hver enkelt side for optimalisering for eksterne søkemotorer:

  • Kvaliteten på Title og Meta Description tagg mot forhåndsdefinerte trefford
  • Kvaliteten på H1 og H2, alt-tekster på bilder lenker mot forhåndsdefinerte trefford
  • Hvilke interne lenker på hjemmesiden og eksterne lenker som peker til siden og frekvensen på disse
  • Sjekk teknisk kvalitet og få tips til bedre digital synlighet i HTML-koden
  • Analyser trafikkmønstre med visuelle overlegg over siden
  • Analyser trefford ut fra en forhåndsdefinert liste og se hvordan disse blir brukt på siden sammen med øvrig innhold
  • Se siden i robot visning – hvordan eksterne søkemotorer ser siden
  • Analyser nye versjoner av sidene før de blir publisert

EPiServer B2B Prospect

IP-adressen til de besøkende sjekkes mot verdensledende Dun & Bradstreet database for å skaffe informasjon hvor de besøkende kommer fra. Bruk informasjonen til mer målrettet markedsføring og oppfølging av salg.

EPiServer B2B Adapt

Legg til rette for segmentert innhold. Tilpass websidene de besøkende. IP-adresser sjekkes mot mot verdensledende Dun & Bradstreet database. Ved gjenkjenning av nettverk, geografi og bransjer kan tilpasset innhold servereds definerte brukergrupper.

CMS6

Verktøyene er foreløpig testet og klargjort for EPiServer CMS5. Versjon 6 støttes foreløpig ikke offisielt. Vi vil derfor vente litt med å installere verktøyene etter offisielle retningslinjer.

Se mer i denne engelske introduksjonen til EPiServer Marketing Arena.

Les mer om