Bakgrunn

Epinova lanserte ny hjemmeside på EPiServer CMS6 23. mars 2010. 50 dager før lanseringen startet vi med daglige blogg innlegg om hvordan vi gjennomførte prosjektet:

  • markedsstrategi for internett, brukskvalitet og innhold for web
  • hjemmesiden i forhold til andre kommunikasjonskanaler og sosiale medier
  • teknisk implementering i publiseringsløsningen EPiServer

 

Trinn 21: Opprette offisiell Twitter bedriftskonto

Vårt arbeid har til nå handlet mest om enveis kommunikasjon gjennom statiske hjemmesider. Men Web 2.0 bevegelsen og sosiale medier handler egentlig mest om å lytte, og etablere samtaler. De neste dagene kommer vi til å fokusere litt på andre kanaler vi bruker i web kommunikasjonen.

Først ut er Twitter, trolig den kanalen som egner seg best til samtaler. Med maksimalt 140 må alle formulere seg kortfattet, og dynamiske samtaler kan blomstre fort opp, men kan ikke holdes lenge.

Epinovas Twitter konto brukes til å annonsere hendelser i bedriftens utvikling: Arrangementer, lanseringer, nye blogginnlegg etc. Det har erstattet nyheter på websiden for oss. Når 140 tegn ikke blir tilstrekkelig, lenker vi til blogg innlegg, nye referansebeskrivelser, ansattprofiler, etc.

Diskusjoner på vegne av en bedrift blir litt rart med en offisiell, upersonlig konto. Derfor er mange av de ansatte også på Twitter, og opptrer dels som privatpersoner, dels som representanter for firmaet.

Les mer om