Epinova håndplukket til nystartede Episerver Partner Advisory Board
Skal hjelpe Episerver med markedsinnsikt, veikart for produktfamilien, og strategisk vekst.
Epinova, norges eneste Episerver Platinum Partner, er håndplukket til å bli med i nystartede Episerver Partner Advisory Board (PAB). Dette er et initiativ fra Episerver hvor utvalgte, ledende Episerver-partnere fra hele verden møtes for å diskutere produkt- og markedsstrategi for Episerver-plattformen. (PAB erstatter Partner Inner Circle-programmet, som Epinova har vært medlem i siden 2015.)
Epinova ble valgt ut på bakgrunn av sin brede kompetanse og solide leveranser på hele Episerver-porteføljen, og mangeårig kunnskap om hva som skal til for at digitale løsninger skal skape verdi hos nordiske kunder.
Unik mulighet for direkte påvirkning
- Vi gleder oss til å kunne fortsette å påvirke neste generasjons digitale kundeopplevelse. Invitasjonen fra Episerver er en veldig hyggelig anerkjennelse av Epinovas ekspertkompetanse, og en unik mulighet til å jobbe tett med Episervers kjerneteam innenfor produktutvikling, e-handel og digital markedsføring, sier Arild Henrichsen, EMVP og seniorrådgiver CMS, som vil være Epinovas representant i PAB.
- Epinovas kunder strekker seg over et vidt spekter av vertikaler og bransjer, fra offentlig til privat, e-handel og organisasjoner, og vår innsikt i hva som fungerer i det nordiske markedet vil være verdifulle i diskusjonene rundt plattformens videre utvikling. Vi har tette og langvarige partnerskap med våre kunder gjennom våre Episerver-leveranser, og vi tar med oss erfaringer og tilbakemeldinger fra våre kunder direkte tilbake til Episerver.
Som medlem i Partner Advisory Board vil Epinova regelmessig delta i diskusjonsfora med Episerver-ledelsen, for å sikre en kontinuerlig dialog mellom de som lager plattformen, de som utvikler løsninger på den, og sluttbrukerne av løsningene. I tillegg vil medlemskapet gi Epinova tidlig innsikt i nyheter, produktlanseringer og partner-verktøy som vi kan bruke til fordel for våre kunder.
Partnerne er kritisk for suksess
Episerver er i større vekst enn noen gang, og har nylig blitt beskrevet som en Leader i rapporten "Magic Quadrant for Digital Experience Platforms" av det anerkjente analysehuset Gartner. Satsingen på skybasert CMS (Content Cloud), e-handel (Commerce Cloud) og personalisering (Content Intelligence) har også blitt styrket av strategiske oppkjøp og sammenslåinger de siste årene. Likevel fremhever Episerver partnernettverket som den største faktoren for plattformens vekst:
- Måten Epinova leverer digitale suksesshistorier til sine kunder, gjør partnerskapet utrolig verdifullt for Episerver, sier Dominic Citrino, global partneransvarlig hos Episerver. "Vi er glade for å ha Epinova ombord i Partner Advisory Board, ikke bare for verdifull sparring rundt vår langsiktige strategi, men også til å hjelpe oss å ta pulsen på hva kundene og markedet mener om plattformen her og nå, slik at vi bedre kan forutse endringer og møte behov hos kunder og partnere.