Arild Henrichsen som sitter ved en kontorpult

Epinova, norges eneste Episerver Platinum Partner, er håndplukket til å bli med i nystartede Episerver Partner Advisory Board (PAB). Dette er et initiativ fra Episerver hvor utvalgte, ledende Episerver-partnere fra hele verden møtes for å diskutere produkt- og markedsstrategi for Episerver-plattformen. (PAB erstatter Partner Inner Circle-programmet, som Epinova har vært medlem i siden 2015.)

Epinova ble valgt ut på bakgrunn av sin brede kompetanse og solide leveranser på hele Episerver-porteføljen, og mangeårig kunnskap om hva som skal til for at digitale løsninger skal skape verdi hos nordiske kunder.

Unik mulighet for direkte påvirkning

"Vi gleder oss til å kunne fortsette å påvirke neste generasjons digitale kundeopplevelse. Invitasjonen fra Episerver er en veldig hyggelig anerkjennelse av Epinovas ekspertkompetanse, og en unik mulighet til å jobbe tett med Episervers kjerneteam innenfor produktutvikling, e-handel og digital markedsføring", sier Arild Henrichsen, EMVP og seniorrådgiver CMS, som vil være Epinovas representant i PAB. 

"Epinovas kunder strekker seg over et vidt spekter av vertikaler og bransjer, fra offentlig til privat, e-handel og organisasjoner, og vår innsikt i hva som fungerer i det nordiske markedet vil være verdifulle i diskusjonene rundt plattformens videre utvikling. Vi har tette og langvarige partnerskap med våre kunder gjennom våre Episerver-leveranser, og vi tar med oss erfaringer og tilbakemeldinger fra våre kunder direkte tilbake til Episerver." 

Som medlem i Partner Advisory Board vil Epinova regelmessig delta i diskusjonsfora med Episerver-ledelsen, for å sikre en kontinuerlig dialog mellom de som lager plattformen, de som utvikler løsninger på den, og sluttbrukerne av løsningene. I tillegg vil medlemskapet gi Epinova tidlig innsikt i nyheter, produktlanseringer og partner-verktøy som vi kan bruke til fordel for våre kunder. 

Partnerne er kritisk for suksess

Episerver er i større vekst enn noen gang, og har nylig blitt beskrevet som en Leader i rapporten "Magic Quadrant for Digital Experience Platforms" av det anerkjente analysehuset Gartner. Satsingen på skybasert CMS (Content Cloud), e-handel (Commerce Cloud) og personalisering (Content Intelligence) har også blitt styrket av strategiske oppkjøp og sammenslåinger de siste årene. Likevel fremhever Episerver partnernettverket som den største faktoren for plattformens vekst:

"Måten Epinova leverer digitale suksesshistorier til sine kunder, gjør partnerskapet utrolig verdifullt for Episerver", sier Dominic Citrino, global partneransvarlig hos Episerver. "Vi er glade for å ha Epinova ombord i Partner Advisory Board, ikke bare for verdifull sparring rundt vår langsiktige strategi, men også til å hjelpe oss å ta pulsen på hva kundene og markedet mener om plattformen her og nå, slik at vi bedre kan forutse endringer og møte behov hos kunder og partnere."

 

Kontaktpersoner

Arild Henrichsen Seniorrådgiver

ECD, EMVP, CMS, .Net