PIM Business Consultant

Vil du ha en sentral rolle i utviklingen av Epinova sin videre PIM- og e-handelssatsning?

Kollegaer i hyggelig samtale

På grunn av stor etterspørsel jakter vi nå en dyktig PIM Business Consultant. Du vil være sentral i utviklingen av Epinova sin videre PIM- og e-handelssatsning.

Epinova består av rundt 80 eksperter som leverer morgendagens e-handelsløsninger til det nordiske markedet. Vårt spissede fokus gjør at vi kjennetegnes som et av de fremste kompetansemiljøene i bransjen, og nå leter vi etter vår nye PIM-ekspert som skal være med å posisjonere oss videre innen dette området.

Hvem håper vi du er?

Du er en person som kan gjøre en analyse av kundens produktdatabase, samt rådgi kunden og sette deg inn i deres produktprosesser og utfordringer. Du har erfaring fra PIM-system(er), varehandel eller logistikk, og har god forståelse for dette feltet. Du har teknisk forståelse, og jobber godt i tverrfaglige team med designere og utviklere. Hvis du i tillegg har en god forståelse for kundens markedssituasjon og de kundereisene som et PIM skal støtte, så er det en fordel. Din erfaring har gjort deg trygg i å planlegge og utføre workshops, og du evner å sette deg inn i hva kunden ønsker. 

Hvem er vi, og hvordan passer du inn?

Epinova leverer virksomhetskritiske løsninger til noen av Norges største selskaper. Vi er opptatt av å skape en trivelig atmosfære for kunden og tilrettelegge for et godt samarbeid gjennom hele reisen. Som vår PIM Business Consultant er det viktig at du ivaretar disse verdiene gjennom tett oppfølging med våre kunder. Du må være komfortabel med å presentere til styringsgrupper og bedriftsledere i større organisasjoner, og tørre å utfordre kunden for å finne gode løsninger som samsvarer med deres mål og et moderne digitalt landskap.

Hva kan vi i Epinova tilby?

Vi kan tilby et arbeidsmiljø som består av lidenskapelige fageksperter som engasjerer oss stort i det arbeidet vi gjør. Hos oss vil du få en betydningsfull rolle med utfordrende og varierende prosjekter hos store ambisiøse norske merkevarer. Du vil bli en del av et stort fagmiljø med tverrfaglig prosjektarbeid på tvers av hele Nova Consulting Group.

Vårt arbeidsmiljø preges av vennskap, trivsel og gode relasjoner. Som arbeidsgiver har vi stort fokus på å videreutvikle dine evner og kunnskaper. Vi har et kompetanseprogram hvor vi setter av dedikert tid og budsjett til kompetansehevende formål, eks. innen InRiver PIM i kombinasjon med coaching fra våre erfarne PIM-eksperter. For å påse at du har alle verktøyene og utstyret tilgjengelig for å gjøre en best mulig jobb får du også mulighet til å velge det datautstyret du selv måtte ønske. Vi mener også at du skal ha en lønn du er stolt av og som gjenspeiler den innsatsen du legger ned. Hos oss har vi godene på plass, og en totalpakke vi vet du blir fornøyd med.

Vi har hovedkontor sentralt i Oslo sentrum, med egen bistro og treningsrom. Vi arrangerer fagkvelder og deltar på meet-ups innenfor bransjen. I tillegg setter vi i stand sosiale begivenheter som utenlandstur, sommerfest, julebord, familiedag på Tusenfryd, lønningspils, Epinova-frokost og Epinova-lekene.

Oppsummerte ansvarsområder:

  • Designe og bygge datamodeller for å forberede og støtte kundens forretningsprosesser
  • Utfordre kundene med tanke på deres strategi og forretning med hensyn på PIM og e-handel
  • Støtte og gi råd til kunder og teammedlemmer under prosjektgjennomføring
  • Planlegge og holde workshops
  • Støtte vårt interne salgsteam i salgsprosesser
  • Estimere og planlegge nye prosjekter
  • Oppfølging av eksisterende kunder

Fordelaktige egenskaper (ikke alle påkrevd):

  • Gode analytiske- og systematiske evner
  • Gode samarbeidsevner og god produktforståelse
  • Kjennskap eller erfaring med PIM-løsninger. Vi jobber hovedsakelig med InRiver PIM, men det er ikke et krav at du har jobbet med denne spesifikke løsningen tidligere om du har erfaring fra andre relevante PIM løsninger
  • Kjennskap til DAM-relaterte systemer og andre systemer innen varehandel (POS, PLM, ERP, MDM etc)
  • Varehandel-, logistikk- og eller produsenterfaring
  • Erfaring fra tidligere implementeringsprosjekter hvor PIM var en del av leveransen
  • Datamodellering og prosessdesign-erfaring
  • Gjerne teknisk erfaring

Blir du med på laget?

Da gleder vi oss til å høre fra deg. 

Ta kontakt med rekrutteringsansvarlig Andrea Huse på e-post eller mobil for mer informasjon, eller søk direkte via denne linken.

Les mer om PIM

Slik jobber vi med PIM

PIM (Product Information Management) er nyttig for bedrifter som håndterer en stor mengde produkter og produktinformasjon, spesielt de som selger produkter gjennom flere kanaler (f.eks. nettbutikker, markedsføringsplattformer

Ler mer om PIM