Portrett av Kristian Borg

Navnebyttet får ingen store konsekvenser for Epinova. Vi vil fortsette å lage forretningskritiske løsninger med god kvalitet i Optimizely, men på lang sikt kan det gi oss mange nye muligheter.

En kjent merkevare + et av markedets beste systemer for netthandel

For allerede lanserte løsninger har navnebyttet ikke fått noen praktisk innvirkning. På kort sikt er det ikke mye som vil endres, utenom selve navnet. Det som blir spennende er den langsiktige effekten.

Optimizely er et navn som er godt kjent utenfor Norge. En løsning som allerede er tatt i bruk av noen av verdens største merkevarer. Nå slås det sammen med Episerver - en av markedets beste løsninger for netthandel, publiserings- og samhandlingssystem.

Testing og personalisering

Det at Episerver har blitt Optimizely åpner opp for at vi kan vurdere nye kundesegmenter og andre måter å løse kunders ønsker og utfordringer på. Dette kan gi oss mange nye muligheter, som kommer våre kunder og partnere til gode.

Vi kan blant annet gi kundene våre økt verdi ved å implementere løsninger med støtte av Optimizely sine produkter rundt testing, eksperimentering og personalisering. Etter at vi nylig fikk et nytt søsterselskap i svenske Pineberry, som er spesialister på SEO og digital markedsføring, er vi godt posisjonerte til å fortsatt være en relevant leverandør til flere av Norges største og mest kjente merkevarer.

Hva med Epinova?

Overgangen til Optimizely vil gi oss i Epinova spennende og komplekse oppgaver fremover. Akkurat slik vi ønsker! Navnebyttet fra Episerver til Optimizely er i seg selv ikke så viktig for Epinova, men som nevnt kan det gi oss nye spennende kunder å jobbe med. Det kan også hjelpe oss med å videreutvikler våre eksisterende kunder. Sånn sett er dette store og veldig gode nyheter!

Og hvis du lurte: Epinova skal fortsette å hete Epinova!

Les også