To kollegaer som ser på en pc mens de snakker

Epinova er både spesialist og totalleverandør av e-handelsløsninger, som vi jobber frem på den markedsledende løsningen: "Episerver Digital Experience Platform".

Om E-handel

Vi skal ikke stikke under stol at e-handelsprosjekter ofte er komplekse. I tillegg til at man skal integrere med flere ulike tredjepartsløsninger – som for eksempel ERP, PIM, CRM og betaling – skal man også sørge for at data utveksles på riktig format, i riktig rekkefølge, og at alt er konsistent mellom de ulike systemene.

Dette krever mye kompetanse og tung integrasjonserfaring. Men det er ingen grunn til bekymring, for det er dette som er Epinovas styrke. Med vår erfaring og spisskompetanse, guider vi deg trygt gjennom prosessen fra A til Å.

Et rammeverk

Alle våre løsninger baseres på vårt spesialtilpassede rammeverk for e-handelsprosjekter. Når grunnfunksjonaliteter som er med i de fleste prosjekter kan gjenbrukes, i stedet for å bli kodet på nytt hver gang, sparer dette både oss og kunden for mye arbeid.

Det er derfor vår interne forskning- og utviklingsavdeling bruker så mye tid på å standardisere moduler som har potensiale for generalisering. På denne måten kan flere av våre kunder dra nytte av disse. Dette er halvfabrikater og ferdig-til-bruk-moduler.

Samspillet

Mens Epinova har spisskompetanse på Episerver og e-handel som konsept, er det våre partnere som utfyller oss på blant annet ERP, PIM, POS, betaling og frakt.

ERP

ERP (enterprise resource planning) er et forretningsstyrende hovedsystem for enhver organisasjon, og er typisk en samling integrerte løsninger.

I kontekst av e-handel er det ofte pris, lagerbeholdning og fakturerings- og kjøpstransaksjoner som er det mest essensielle. Tett, uavhengig og sikker integrering er gjerne den viktigste knytningen for e-handelsløsningen. Dette gir også størst gevinst når forretningen flyttes på nett.

Epinova har erfaring med mange ulike ERP-løsninger som blant annet Dynamics AX, Dynamics NAV, M3 og Visma.

CRM

CRM (customer relationship management) er en løsning for organisering av bedriftens samhandling med nåværende og kommende kunder.

God integrasjon med CRM-systemet gir utstrakte muligheter for selvbetjening og direkte oppfølging av kunder – både manuelt og automatisk (marketing automation) – som er støttet i Episerver.

Vi har mye erfaring med prosjekter hvor vi integrerer Episerver mot ulike CRM løsninger, og kjenner derfor til fallgruvene som må unngås.

Betaling

Vi har integrert mot de fleste og meste brukte betalingstilbyderne i markedet, som for eksempel Klarna, PayEx, Paypal og Ressursbank.

Til flere av disse har vi også ferdige moduler klare til bruk, som gjør at du kan ta i bruk en ferdigtestet løsning, uten at vi behøver å finne opp hjulet på nytt hver gang.

PIM

Skal du støtte flere kanaler med din løsning, er PIM (product information management) en helt sentral forutsetning. PIM gir rike grunndata, med en enhetlig og effektiv måte å behandle disse på. I et konkurranseutsatt marked hvor hele verden er nedslagsfeltet, gjelder det å øke presisjonen og kutte time to market-tiden.

Vi leverer PIM blant annet gjennom vårt partnerskap med inRiver, som er nordisk markedsleder innen denne typen løsninger.

POS

POS (point of sale) er kassasystemet bedriften bruker til sine fysiske utsalgssteder. E-handelsløsningen kan sees på som en utvidelse av denne, eller som en uavhengig enhet. Kanaluavhengig kjøpsopplevelse – start prosessen ett sted og avslutt et annet – kan for eksempel muliggjøres ved å integrere disse systemene. I tillegg gir det lik produktpresentasjon i alle salgssystemer.

Frakt

Frakt av varer kan være overraskende vanskelig å beregne. Delte forsendelser, vekt- og volumvarianter, og hent varen selv (collect in store) er bare noen av utfordringene.

Når kunden forventer å vite bestillingens totalpris umiddelbart, er effektive løsninger en avgjørende faktor for at salget skal bli gjennomført. Med vår erfaring kan vi utforske mulighetene som finnes for at løsningen skal bli tilpasset ditt spesielle behov.

Vi hjelper deg med e-handel!

Øke konverteringen, effektivisere varekatalogen eller komme i gang med omnichannel? La oss ta en prat om dine mål, og hvordan vi sammen kan oppnå dem.

Bilde av Geir Andås

Geir Andås Salgssjef

Bilde av Guy Markussen

Guy Markussen Forretningsrådgiver, salg